Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Hoover-féle ismeretes moratóriumterv végrehajtásának részleteit megállapitó szakértői bizottság augusztus hó 11-én tartotta záróülését. Sikerült teljes megegyezést elérni a Németország által teljesitendő fizetéseket érintő rendelkezésekre, továbbá az Angliának, Franciaországnak...
ROVATOK
Friedrich István pártja, a Keresztény Ellenzék a budapesti déli kerület választását megpeticionálta és teljes bizonyossággal számít arra, hogy a közigazgatási biróság helyt fog adni a panasznak. Ezért a déli kerület...
Manapság interjúban tájékozódni gazdasági kérdésekről majdnem annyit jelent, mint nyitott kapukat döngetni. Ki tud ma az elkoptatott és minden pillanatban előrángatott szólamokon kívül egyebet is mondani? Stereotip...
Négyesy Lászlónak durva támadása jelent meg a Budapesti Hirlapban Hegedüs Loránt ellen és pedig vezércikk formában. Mint "a magyar irodalmi lelkiismeret" fütykösöli Hegedüs Lorántot, aki egy előadásában valami olyat...
Az első igazi napgépek azonban csak a mult század második felében készültek el. Erikson János 1868-ban elkészítette az első „forróléggépet”, melynek hevítő edénye egy gyujtótükör gyújtópontjában állott....
A magyar-francia vízipóló-mérkőzés izgatott légkörben zajlott le. Dajardin francia kapust Padouval helyettesítették. A magyar játékosok fölénye már az első félidő elején kitűnt. Keserű II. két gólt dobott, majd...
Sport
Vízilabda: Magyarország – Franciaország 5:1 (3:0)
Tizedszer találkozott ma a két ország válogatott csapata. A...
Kultúra
Marconnay Tibor - A tenger sós illata
A tenger sós illata, mint egy fantom száll és e nyirkos őszben...
Gazdaság
Korlátozó intézkedések a pénzforgalomban
A magyar kormány, amely természetesen a legélénkebb figyelemmel...
Sport
Darányi legyőzte a súlydobó világrekorder Hirschfeldet
Az idei szezon első nagyobb nemzetközi atletikai versenyét a...
Bulvár
Sport
Rekordjavítások a Magyar Úszó Szövetség versenyén
A vasárnapi propaganda-versenyére, a népszerű helyárak ellenére, csak...
Gazdaság
A gabonatőzsde a kiviteli szindikátus terve ellen
A kormány tudvalevőleg azzal a tervvel foglalkozik, hogy...
Gazdaság
Husz jegynyomó gép beállitását tervezik a keleti pályaudvarra
A vasutüzem modernizálásának egyik immár megszokott kisérő jelensége...
Sport
Vízilabda: Magyarország – Csehszlovákia 7:0 (1:0)
Az 1:0-ás sovány eredménnyel végződött félidő után a közönség...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.