Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Vasárnap a fasizmus hatalomrajutásának tizedik évfordulóján népszavazás utján kérdezte meg Mussolini Olaszország népétől, hogy helyesli-e, vagy helytelelniti az ő uralmát. Mussolini fölhivása, amely mindenkinek lelkére kötötte a szavazásban való részvételt, nem maradt hatás nélkül,...
ROVATOK
Az arca az első pillantásra félelmetes: félig ázsiai, félig európai metszésű. Erős és érzéki száj, amelynek felső részét dusan burjánzó bajusz takarja. Szélesen ivelt, csontos áll, a kitartás és szívós akarat hordozója....
Az Omge irodalmi és tanügyi szakosztálya ülést tartott, amelynek egyetlen pontja a közoktatásügyi miniszternek a tankötelezettség meghosszabbitásáról és népiskoláink továbbfejlesztéséről szóló törvényjavaslat volt....
Négy darabbal vendégszerepelt nálunk az az orosz vándortrupp, amely Sztaniszlavszkij moszkvai Kamaraszínházának második színészgenerációjából, de az sincs kizárva, hogy a második generáció második garniturájából...
Londonban most nyílt meg a világ legnagyobb és legforgalmasabb földalatti vasútállomása. Az angol főváros legfontosabb forgalmi gócpontja a Piccadilly Circus alatt négy esztendei megfeszített munkával készült el...
Mayer Helén világbajnoknő startja ünnepi sporteseménnyé avatta a Tiszti Vívó Klub hétfői hölgyvívóversenyét, amelyet a Tiszti Casino dísztermében előkelő közönség előtt rendeztek meg. Az előmérkőzésekben 28 induló...
Politika
Kultúra
Strindberg mesejátéka a Belvárosi Színházban
A mítoszok, ősiek és újkoriak, a mesék, népi eredetűek és ismert...
Kultúra
Ibsen epilógusa a Vígszinházban
A költő zárószava, amelyben megvonja a saját élete s általában az...
Gazdaság
Néhány szó a magyar-német gazdaifjúsági csereakcióról
Ötödik esztendeje bocsát ki a Magyar Gazdaszövetség tavaszonkint, a...
Kultúra
Szenes Béla - A buta ember - bemutató a Belvárosi Színházban
A fiatal író, aki a legfranciább stílusú magyar élclapot...
Gazdaság
Ki fizet több adót: a gyáripar vagy a mezőgazdaság?
A falusi gazdanép teljes joggal panaszkodik esztendők óta, hogy az...
Kultúra
A vasáros - Nagy Endre komédiája a Belvárosi Színházban
Egy darab élet - mondja a műfajjelzésül a színlap, amivel az író...
Tudomány-technika
Sport
Nagy meglepetés a profiliga finisében
Az első osztályú profik a végküzdelmekben olyan kemény játékot...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.