Dtum
Login with Facebookk
1934 | Június

Külföldön vásárolták és július végén üzembe helyezik a második „magyar” Duna-tengeri hajót

Román részről eddig sem tanusítottak különös előzékenységet a magyar exportszállítmányokkal szemben. A gyakorlat azonban, amely az utóbbi időben magyar küldemények kezelése körül kialakult, szinte tendenciózusan a magyar export háttérbe szorítására és az exportőrök megkárosítására irányul. Mind sűrűbben ismétlődnek a panaszok arról, hogy két héten át, sőt gyakran egy hónapig is vesztegelnie kell román kikötőben a Dunán odaszállíttatott, átrakásra kerülő magyar árunak. A galaci kikötőben az uszályok egész sora áll és szenved késedelmet, az átrakás ilyen intézése következtében.

A fennakadás, amelyet a magyar exportforgalom szenved,
gyakran a szerződésben megállapított szállítási időpont lekésésére vezet és ebből a magyar exportnak van kára. Isztambul, Izmir, Tel Aviv, Haifa, Alexandria, továbbá Algír, Tunisz kikötőjébe sokszor olyan késéssel érkezik meg a magyar áru, hogy az a további értékesítést is hátrányosan befolyásolja. Ezek a körülmények is amellett szólnak, hogy az átrakás nélküli forgalomra sürgős szüksége van a magyar exportnak.

Hónapok óta folyik a Ganz hajógyárában
a kormány támogatásával a Magyar-Egyiptomi r. t. Duna-tengeri hajójának építése. Meglepetést keltett legutóbb, hogy egy másik csoport is be akar kapcsolódni ebbe a fuvarozási üzletágba, és a Neptun Tengerhajózási rt. átrakás nélküli hajója állítólag már júliusban megkezdi rendszeres járatait Budapestről.

Ez a Neptun Tengerhajózási r. t. nem ismeretlen a magyar szakkörök előtt.

Burger Bernát a főrészvényese ennek a társaságnak, amely magyar lobogó alatt járatja a Kelet és Nyugat nevű tengeri hajókat. Magyar színekben közlekedő gőzöseit egyébként feltűnően fatális balsors üldözi. A Neptun Rouenban megvásárolt egy kb. 1350 tonna hordképességű és édesvízen épúgy, mint tengeren közlekedő hajót, amelyet megfelelően kijavítva, július végére akarnak Budapestre felhozni.

A kereskedelmi minisztérium nem gördít akadályokat
a „Duna” nevű hajó belajstromozása elé, bár mindenesetre különös, hogy Burger külföldi, s magyar vizeken ki nem próbált hajóval akarja lebonyolítani a magyar exportot a Földközi-tenger kikötői felé. Algír és Barcelona között tart fenn rendszeres járatolást, ami bizonyára nagymértékben csökkenteni fogja Triesztben és Fiuméban a magyar áruk forgalmát.

Mindenesetre kívánatos lenne,
hogy mielőtt a Dunát regisztrálnák a magyar lobogó alatt futó gőzösök közé, műszakilag, technikailag alaposan vizsgálják fölül, mert igen kellemetlen volna, hogyha ennél a hajónál is váratlan üzemzavarok állnának elő.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A Budapest tengerjáró dunai magyar hajó a vízrebocsátás után Az első magyar Duna- és tengerjáró hajó Az olasz flotta egy része Fiuméba érkezett
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98