Dtum
Login with Facebookk
1939 | Augusztus

Ezt jól csinálták!

Teleki Pál gróf miniszterelnök egyik legutóbbi parlamenti beszédében hangoztatta, hogy a gazdasági élet terén nem lehet csodákat várni. Minden eredményt szívós, kitartó munkának kell megelőznie, azaz senki sem arathat anélkül, hogy először ne vessen. Ennek a miniszterelnöki gondolatnak a jegyében valósult meg a közlekedési minisztériumban néhány olyan tarifális reform, amelyről szűkszavú közlemények számoltak be csupán. Pedig ezek a személyszállítási reformok igen nagy szociális jelentőséggel bírnak, sok tízezer embert érintenek, többnyire azokat a kisembereket, akiknek a sorsán elsősorban kell javítani.

A nyári utazási menetdíjkedvezményekről, a Kárpátalja részére engedélyezett viteldíj mérséklésről, a balatoni és más fürdőhelyek látogatottságát fokozó olcsóbb tarifákról és a csoportos gyermeknyaraltatási menetdíjmérséklésekről van szó, ezeket azonban felülmúlja a legutóbb kibocsátott és a fizetéses szabadságra utazó munkásokra és családtagjaikra kiterjedő 50 százalékos utazási kedvezmény, amelyet különösen bürokratikus formalitások nélkül vehet igénybe mindenki, aki élvezi a fizetéses szabadságot és tagja valamelyik családpénztárnak.

Nagy lépést jelentenek ezek a vasúti kedvezmények szociálpolitikai vonatkozásokban, de jelentősen elősegítik azt a belső idegenforgalmat is, amely kétségkívül eredményes pótolhatja a külföldi idegenforgalom csappanása folytán jelentkező esetleges kiesést. A kisemberek megsegítéséről, a dolgozók támogatásáról van szó. Jól oldotta meg az, aki elhatározta és a bürokrácia birodalmában szinte szokatlan gyorsasággal keresztül is hajszolta ezeket a reformokat.

A közlekedési minisztérium úgylátszik motorizált tempóban dolgozik és igyekszik kidolgozni, megvalósítani a közlekedés egységesítésének régóta hangoztatott nagy programját is. Nyári szabadságról ilyen körülmények között aligha lehet szó, mert a részletes tervek elkészítése, az ellentétes érdekek összeegyeztetése hónapokig tartó éjjel-nappali munkát jelent az egész vezérkar számára. Ezenkívül pedig más tervek is forrnak, más reformok is érlelődnek a közlekedés terén, amit csak örömmel üdvözölhet az, aki szeret bízni a korszerű újítások mielőbbi keresztülvitelében.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A Pannónia nyolcasa győzött az idénynyitó evezősversenyen A Pannónia nyolcasa győzött az idénynyitó evezősversenyen
Vasárnap délelőtt zajlott le a csepeli Dunaágban az idény első evezős...
Pipogya a magyar
1887-88. körül még kevés biczikli volt Magyarországon. Kolozsvárt...
Krobatin titkos utja Krobatin titkos utja
Politikai körökben mindenfelé nagy feltünést kelt lovag Krobatin...
A két igazi Passió A két igazi Passió
Keservesen, kelletlenül, örömtelenül, de mégis megjött a Tavasz,...
A Sertésforgalmi Iroda nyilatkozata A Sertésforgalmi Iroda nyilatkozata
A Déli Hirlapban nemrég egy olyan közlemény jelent meg, mintha...
A talaj forgatása A talaj forgatása
A talaj forgatásának (rigolozásának) célja a porhanyítás, továbbá az,...
Az egész világ érdeklődik a magyar árúcikkek iránt Az egész világ érdeklődik a magyar árúcikkek iránt
Minduntalan olvassuk és halljuk, hogy milyen kompenzációs és egyéb...
Az osztrák bortörvény szigorítása Az osztrák bortörvény szigorítása
Az új magyar bortörvény (1908. évi XLVII. törvényczikk) életbelépte...
Néhány nap óta szünetel a szállítmányok háborús biztosítása Néhány nap óta szünetel a szállítmányok háborús biztosítása
Az ország nyugodt hangulatára jellemző, hogy a háborús biztosítás...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98