Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Érdekes gondolatokat vet fel dr. Balló Alfréd, a székesfőváros köztisztasági hivatalának igazgatója most megjelent „Racionalizálás üzemben és közigazgatásban” című tanulmányában. A tervgazdálkodás, amely a legliberálisabb államból indult ki, az állami és gazdasági feladatok...
ROVATOK
Minden Romániából érkező jel és hiradás arra vall, hogy a hetek óta huzódó és hullámzó román belpolitikai válság döntő fordulathoz ér! A kormány folytonos rekonstrukciója, úgy látszik, csak a bukaresti közhangulattal...
Funk német birodalmi gazdasági miniszter nagy beszéddel nyitotta meg vasárnap Königsbergben a német Keleti Vásárt. Beszédében hangoztatta, hogy Anglia már nem veheti el azt az előnyt, amelyet a német nép hétéves...
A már számon is alig tartható sok férfi után, akik mind szükségesnek látták a nyilvánosság előtt eldicsekedni Ady Endrével való ismeretségükkel vagy kapcsolataikkal, most megszólal a nő is, hogy világ elé tárja...
Az egész világon körülbelül 80 ezer rövidhullámú rádióamatőr dolgozik. Ez igen tekintélyes szám. A laikusok között ezen nyilván megdöbbenthetnek, mert ebből világosan kiderül, hogy a rövidhullámú rádiózás ma már...
A XX. magyar úszókongresszus hatalmas mezőnyű és szép küzdelmeket hozó versenyei több közönséget is érdemeltek volna. A Magyar Úszó Szövetség célkitűzései szerint - nagyon helyesen - most is a vidékről minél nagyobb...
Politika
Gazdaság
Nyolc millió hatszázezernél több lakosa van Magyarországnak
A Magyar Statisztikai Társaság március hó 10-én tartott ülésén Kovács...
Sport
Első nap nehezen boldogult a magyar csapat az olasz vízipólózókkal
Magyarország – Olaszország 3:1 (1:1) Karácsony első napján...
Sport
Kultúra
Levél a francia lövészárokból a magyar lövészárokba
A lövészárok levelezés egy változata következik. Egy francia katona...
Politika
Német lapok Teleki miniszterelnök és Csáky külügyminiszter berlini...
Az egész német sajtó nagy érdeklődéssel fordul a magyar államférfiak...
Politika
Hitler beszédének hatása magyar politikai körökben
Gróf Csáky István külügyminiszter az este kilenc órakor felkereste...
Sport
Csaplár zuhogó esőben javított rekordot 10.000 méteren
A vasárnap egyetlen atlétikai eseménye a Postások jubiláris versenye....
Politika
Csáky külügyminiszter nagy beszéde a kormány külpolitikájáról
A hallgatóság tapsa közepette emelkedett szólásra Csáky István....
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.