Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
(KH) Vasárnap virradó éjjel változatlanul özönlettek a hírek Bukarestből. Sok jelentést gyakran bizonyos kétkedéssel fogadtak, azonban rendszerint az derült ki, hogy a való tények messze tulhaladták a híradásban jelzett cselekményeket. Magától érthetődően olyan hírek is akadtak, amelyek...
ROVATOK
A jugoszláv sajtó berlini tudósitói egyöntetűen arról írnak, hogy küszöbön áll a második fázisa annak a „diplomáciai offenzivának, amelyet a tengelyhatalmak a kontinens viszonyainak konszolidálása érdekében...
Aki a budapesti tőzsde szerepéről, jelentőségéről és a jövő gazdasági rendszerében kifejtendő hivatásáról véleményt akar alkotni, annak elsősorban a budapesti tőzsde multjával kell tisztában lenni. A Budapesti Áru-...
Milyen szomorú regény, - már az első kortyban ezt érezzük, s ínyünkről végig nem múlik ez a szomorúság. Nem édes, ártatlan érzelmeskedés, s nem démonok viaskodása. Ez a hangtalan szomorúság ott settenkedik Wass...
Bármilyen különösen hangzik is ez az elnevezés, a mostani háborúban - miután már tengerészgyalogság eddig is volt, - megjelentek a légiúton harcterükre szállított csapatok is. Harcoló csapatok lehető leggyorsabb...
Verőfényes őszi vasárnap rendezték meg a házak között épült genovai stadionban Magyarország és Olaszország válogatott labdarúgóinak mérkőzését. 38.000 néző előtt a német Bauwens sípjelére a magyar csapat ebben az...
Gazdaság
A budapesti Nemzeti és Szabadkikötő szerepe a világgazdaságban
A csepeli kikötő és vele Duna-tengerhajózásunk eddigi fejlődése...
Bulvár
,,10 millióból 80 százalék fajmagyar volt Mátyás korában…”
A TESZ szegedi kerülete vasárnap a Mátyás-téren ünnepélyt rendezett...
Tudomány-technika
Politika
Politika
Garvin az afrikai olasz támadás jelentőségéről
A vasárnapi londoni sajtó eseménye Garvinnak az Observer mai számában...
Tudomány-technika
Kultúra
Kultúra
Kriptapoéták
Ma töltöd a rideg sirban első éjed, Hova tűnt a sok fény, mely...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.