Dtum
Login with Facebookk
1940 | November

A Horthy Repülő-Alap új beruházásai

A Horthy Miklós Nemzeti Repülőalap értékes, alapos munkát végzett 1940-ben.
Vitéz Horthy István, az Alap elnöke számolt be erről a munkásságról a Repülőalap növendékeinek nemrégiben tartott vizsgáján. Elmondotta a MÁV elnöke, aki az Alap elnöke is, hogy a Repülőalap Szombathelyen hangárt és lakóépületet létesít a sportrepülőtéren. Siófok-Balatonkilitin víztelenítik a repülőteret, továbbá hangárt és lakóépületet emelnek, Budapest-Hármashatárhegyen pedig lejáró út készül a gépszállítások céljára.

A különféle vitorlázó és sportrepülő egyesületeket
az 1939. évi 600.000 pengővel szemben 950.000 pengővel támogatta az Alap, amely ma már 43 motoros repülőgéppel, 30 motornélküli repülőgéppel, tehergépkocsikkal, ejtő-ernyőkkel és egyéb felszereléssel rendelkezik. Debrecenben, Szeged-Algyőn, Győrött, Pécsett számos beruházás igazolja az Alap céltudatos tevékenységét.

450 vitorlázó repülő közül 320 már letette az „A” vizsgát, sőt legnagyobb részük a „B” vizsgát is.
130 motoros repülő levente pedig nemcsak az elsőfokú kiképzést fejezte be sikeresen, hanem a műhelyrepülésben is előírt foknál magasabb eredményt produkált. Hangsúlyozta vitéz Horthy István, hogy 1940-ben a haderőn kívüli motoros repülőkiképzés folyamán egyetlen komolyabb baleset sem történt. Erdély visszatértével – mondta a MÁV elnöke – újabb kiképző kereteket állítunk fel, hogy Erdély fiainak nagyszerű tulajdonságait a magyar repülés javára értékesíthessük.

Vitéz Horthy István beszámolóját meghallgatta gróf Teleki Pál miniszterelnök,
vitéz Bartha Károly honvédelmi miniszter, Karafiáth Jenő főpolgármester, Szendy Károly polgármester, továbbá a légierők parancsnoka vezérkarával együtt. Jánossy István főszerkesztő érdekes felvételeket közöl erről lapjában, a Magyar Szárnyak új számában, amely ezúttal is érdekes, változatos tartalommal jelent meg.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Lipót belga király halálához Lipót belga király halálához
II. Lipót belga király nem érte meg azt, hogy az alkotmányra letett...
Éber László(1871-1935)
Pasteiner Gyula tanítványainak első nemzedékéből való...
Párbajozó vívómesterek Párbajozó vívómesterek
Párisban történt meg az a ritka eset, hogy Breitmeyer és Berger...
Légcsavarok kipróbálása Légcsavarok kipróbálása
A légcsavarnak tudvalevőleg a legujabbkori technika terén igen nagy a...
A hatvani 100 km-es motorverseny A hatvani 100 km-es motorverseny
Poros, rossz állapotban levő úton folyt le a TTC hatvani 100 km-es...
Koburg Lujza herczegnő válópöre Koburg Lujza herczegnő válópöre
A bécsi főudvarmesteri hivatal már döntött Koburg Lujza herczegnő...
A közforgalmú vasút centennáriuma A közforgalmú vasút centennáriuma
A közforgalmú vasút centennáriumát az egész művelt világ ünnepli....
Lederer hóhérmunkája a Dunántúl és a Duna-Tisza között Lederer hóhérmunkája a Dunántúl és a Duna-Tisza között
A rablógyilkos Lederer Gusztáv csendőrfőhadnagynak sötét múltjáról...
A budapesti távbeszélő-hálózat új központja A budapesti távbeszélő-hálózat új központja
Az állam a budapesti távbeszélő-hálózat üzemét 1897. évben saját...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98