Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Bárdossy László minszterelnök a kormányzó elé lépett és a következőket mondotta: - Főméltóságu Kormányzó Úr! Magyar Testvéreink! Hódolatta köszöntöm Főméltóságodat és Főméltóságu Hitvesét a felszabaditott magyar Délvidék földjén. Magyar ez a föld. Nemzedékek vére, nemzedékek munkája,...
ROVATOK
A véderő főparancsnoksága jelenti: A hadmüveletek a keleti arcvonal valamennyi részén sikeresen folytatódnak. Harci repülőgépeink vasárnapra virradóra is hatásosan támadták Moszkva közlekedési berendezéseit és ellátási...
Korunk egyik vezéreszméje a szociális jólét kérdése. A legalsóbb rétegeket is emberhez méltó helyzetbe kell juttatni és ehhez a gazdasági alapot megteremteni. A feladat éppen nem új, de a túlnépesedés (bár ez relativ...
Csak egészen röviden foglalkozhatunk e hasábokon Bartucz Lajos jeles művével, hiszen már témája és magatartása is a szakfolyóiratok részletezőbb hozzászólásait igényli. Boldog idők, mikor még e téma elsősorban a...
A magyarországi közúti közlekedésben nagyfontosságú változás történt a napokban. Az eddigi baloldali hajtás helyett a jobbrahajtás lépett életbe. Egész Európában mindenütt a jobbrahajtás elve szerint közlekednek...
A Labdarúgó Szövetség Irányítói minden lehetőt elkövettek, hogy a Magyar Kupa küzdelmeit minél érdekesebbé és értékesebbé tegyék. Sajnos, ezt a célt teljes mértékben, ebben a bajnoki évben nem tudták elérni. Nem...
Politika
Gazdaság
Teljes erővel folyik Erdély bekapcsolása a gazdasági életbe
A hatalmas munkában, amelyet a kormányzat folytat Erdély életének...
Kultúra
Kultúra
A zsidóság térfoglalása Magyarországon
Azt a politikai jelszót, hogy "minden a zsidóké" - állította le...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Politika
Kultúra
Bulvár
Ruzsos ajkú férfiak menedékhelyén, a sötét Ferencvárosban
A Gróf Haller utca 30-as számu házban Molnár Béla volt...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.