Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1945 | Június

Nagy Ferenc újjáépítési miniszter programja

Teljes üzemben dolgozik már az Újjáépítési Minisztérium.
Feladatairól kérdéseinkre Nagy Ferenc újjáépítésügyi miniszter a következő válaszokat adta:

Ujságíró: Mi tette szükségessé az Újjáépítési Minisztérium felállítását?

Miniszter: Az újjáépítési feladatok óriásiak és a gazdasági élet minden egyes ágára kiterjednek. Minthogy igen sokféle feladatot kell megoldani az újjáépítés során s ezek különböző tárcák körébe tartoznak, szükség volt arra, hogy e feladatoknak összeegyeztetése céljából megfelelő hatóságot szervezzünk.

Ujságíró: Miben látja minisztériumának legfontosabb feladatait?

Miniszter: A minisztérium legfontosabb munkája az lesz, hogy pontosan megállapítja az újjáépítés feladatait, felméri a rendelkezésre álló erőforrásokat és maghatározza az újjáépítési program megvalósításának leggazdaságosabb sorrendjét. Már most is világosan látjuk, hogy gazdasági életünk olyan súlyos helyzetben van, termelésünk annyira összeszűkült, külkereskedelmi forgalmunk politikai okokból és közlekedési eszközök hiánya miatt annyira elsorvadt, hogy az újjáépítési feladatok megoldására csak úgy tudunk erőforrásokat biztosítani, ha életszínvonalunkat – mindenkor a társadalmi igazságosság szigorú figyelembevételével – módszeresen leszállítjuk.

Ujságíró: Miben látja az újjáépítés elsősorban megoldandó feladatait?

Miniszter: Legelső: a közlekedés újjászervezése! Hogy e téren mi a helyzet, arra legjellemzőbb, hogy az országban egységes árszínvonalról beszélni sem lehet, óriási eltérések vannak egyes területeken az ár- és bérszínvonalban, ami világosan bizonyítja a kiegyenlítést végző közlekedési szervezetek teljesítőképességének erős csökkenését. Itt gyökeres javulást csak a vasúti forgalom erős fokozódásától, a közúti közlekedés helyreállításától, vagy legalábbis fokozásától lehet várni. Természetesen a közlekedés helyreállításával párhuzamosan a nehézipar és az építőipar termelését is fokoznunk kell, hiszen az ezek által gyártott termények nem nélkülözhetők az újjáépítésben!

Ujságíró: Mi a minisztérium terve az épületek helyreállítására?

Miniszter: Sajnos, a jelenlegi viszonyok között az épületek, éspedig elsősorban a lakás céljait szolgáló épületek helyreállítása bizonyos mértékben háttérbe szorul. Az épületek helyreállítási munkálatai során a legközvetlenebb feladatok közé csak azokat vehetjük most fel, amelyek az épületek állagának további romlását hivatottak megakadályozni. Így elsősorban a tetőjavításokat. A teljesen rombadőlt házak pótlására azonban a közeljövőben anyag és munkaerő nem fog rendelkezésre állni.

Ujságíró: Mit lát a miniszter úr a legsürgősebb feladatnak a mezőgazdaság terén?

Miniszter: Legelső teendőnk a gazdasági felszerelés katasztrofális hiányának pótlása. Az állatállomány veszteségeinek pótlása, főleg a ló és szarvasmarha tekintetében, csak hosszú évek során lehetséges. A nagy igahiányon a fokozott gépesítés segíthetne. Ennek ütemét azonban a jóvátételi szállításokhoz kell mérni.

Ujságíró: Általában hogyan ítéli meg az újjáépítés jövőjét, miniszter úr?

Miniszter: Erre csak ezt válaszolhatom: ha európai életszínvonalon akarunk élni, akkor nemcsak egyszerűen fel kell építenünk lerombolt gazdasági jólétünk alapjait, hanem a demokratikus berendezkedésnek megfelelően átállított formában kell újraépíteni. Bízom abban, hogy a magyar nép élni akar, éspedig európai színvonalon. Ismerem népünket, elsősorban parasztságunkat, amelyhez magam is tartozom és amelynek munkakészsége, kemény, egyszerű életmódja és bölcsesége nehéz helyzetekben a történelem során mindig megtalálta a felemelkedés útját. Most is meg fogja találni!

Küldöttségek várják a minisztert.
Az ország minden részéből. Segítséget kérnek Magyarország újjáépítéséhez.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Ambrus Zoltán: A tóparti gyilkosság Ambrus Zoltán: A tóparti gyilkosság
Művész, aki a szívével néz, de a legszigorubb objektivitással lát,...
A Páris – Bécs 1430 km-es automobil távverseny A Páris – Bécs 1430 km-es automobil távverseny
A Páris – bécsi automobil távverseny az eddig megtartott ily...
A héten érdemleges stádiumba jut az Erzberger-gyilkosság ügye A héten érdemleges stádiumba jut az Erzberger-gyilkosság ügye
A második hete kiadatási fogságban ülő Förster-Shulze Henrik ügyében...
Kettős győzelmével a Ferencváros nyerte a bécsi húsvéti tornát Kettős győzelmével a Ferencváros nyerte a bécsi húsvéti tornát
Féltő gonddal eresztette útnak a magyar sportközönség a bajnokság...
Halálra ítélték az auschwitzi halálgyár parancsnokát
A kattowitzi különbíróság most tárgyalta az auschwitzi halálgyár...
Ady fellépése, hatása és utóélete, avagy: az örök Ady Ady fellépése, hatása és utóélete, avagy: az örök Ady
Isten tudja hány ezer irodalom óra után lassacskán kirajzolódik...
Churchill nyilatkozott az aknaelháritásról Churchill nyilatkozott az aknaelháritásról
Angliát és a londoni sajtót vasárnap csaknem kizárólag a tengeri...
Egy mérnöktiszt, 15 önkéntes honvéd és egy tank...
A magyar rádió tegnap délben érdekes előadásban ismertette, hogyan...
A Röck István gépgyár hirdetése A Röck István gépgyár hirdetése
Röck István gép- és gőzkazángyára, vas- és érczöntödéje Budapest, IX....
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98