Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Kedves Olvasók! Újra elindítjuk a virtuális időt, és a megszokott ütemezés szerint haladunk előre a baljós 30-as években. Munkánk során eddig 147 periodikát használtunk fel, ez a szám folyamatosan növekszik... ...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Béna hősők házassága Béna hősők házassága
Érdekes hirt jelentenek Nagyváradról, Mornye Péter nánhegyesi legény...
Magyarország 1929. évi műkorcsolyázó bajnoksága Magyarország 1929. évi műkorcsolyázó bajnoksága
Vasárnap délelőtt a BKE rendezésében a hölgy és a férfi műkorcsolyázó...
Hungária – Admira 1:0 (1:0) Hungária – Admira 1:0 (1:0)
Az osztrák és a magyar bajnokság vezető csapatainak találkozása nagy...
Egészséges tanácsok Egészséges tanácsok
A betöréstől való félelemnek is megvan a maga külön fantáziája, s...
Érzékszerveink működésének csodája 1. Érzékszerveink működésének csodája 1.
Sok különös, talányos dolog van az életben. A legkülönösebb, a...
 Az ember táplálkozása sarki vidékeken Az ember táplálkozása sarki vidékeken
Az utóbbi sarki utazások közül kiválik Wiljamur Stefansson...
Az Újpest nyerte a Középeurópai Kupát Az Újpest nyerte a Középeurópai Kupát
Az Újpest szenzációs finissel 2:2-ős eldöntetlent harcolt ki Prágában...
Miért nyomják az autógumikereskedelmet Miért nyomják az autógumikereskedelmet
Semmi kétség: – csak a magyar ipar iránti jó szándék vezette a...
Eötvös Zoltán rekordot futott az Európabajnokságon Eötvös Zoltán rekordot futott az Európabajnokságon
Európa 1929. évi gyorskorcsolyázó bajnokságának vasárnapi 1500 és...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98