Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Vagy harmincadszor osztják ki a Nobel-díjakat, most, az alapító születésének századik évfordulója táján.
El kell ismerni, a svéd akadémia Nobel-bizottsága becsülettel megállta a helyét a díjak kiosztásában. Ítéleteihez néha hozzáfért a kritika, voltak velük szemben elégedetlenségek,...
ROVATOK
Déli egy órakor Gömbös miniszterelnök kezdett beszélni: - Magyar testvéreim! Ez a vármegye Tisza István gróf vármegyéje. Vannak, akik meghalnak, vannak, akik örökké élnek: Tisza István örökké élni fog! Ő nagy feladatokra...
A mai munkanélküli világban az ujságirónak is ünnepnapja van, ha utja olyan helyre vezeti, ahol jókedvü munkát, megelégedett arcokat láthat. Másfél hónapja, hogy megindult a budapesti Boráros-téri hid régen várt...
Az Ady-esték közönségében a figyelmes szemlélő könnyűszerrel megismerheti azt az állandó komponenst, azt az ősmagot, amely itt azt a szerepet tölti be, mint az első kereszténygyülekezetekben a szinoptikusok, akik...
Az atomenergia igazi tartálya ugyanis a középponti mag. Ugy okoskodott, hogy ha rádiumsugarakkal lövöldöztetné az atomokat, a sugarak behatolnak majd a magba, szétrobbantják és a benne lévő energia felszabadul....
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa. A leghíresebb versenyzők közül az...
Kultúra
Hauptmann Gerharté az idei irodalmi Nobel-díj
Hauptmann Gerhart nevét most kettős alkalom viszi el mindenhová, a...
Politika
Apponyi Albert gróf Ottó királyságáról
Apponyi Albert grófot percekig tartó lelkes óvációkban részesített a...
Kultúra
Bulvár
Mi szabad és mi tilos a hölgyeknek
Ujságunk hölgyközönségének nem kell bemutatnom Jagues Worth-ot....
Bulvár
Jávor Pál, a Vigszinház hősszerelmese és egy kiadóhivatali igazgató...
Vasárnap hajnalban hangos affér zajlott le az egyik nagy körúti...
Gazdaság
Politika
Az osztrák kormány élethalál-harca a horogkereszt ellen
Ausztria meggyötört testére óriáserejű villamosfeszültséget kapcsolt...
Kultúra
Ady Endréről (Ady Lajos könyve)
Az a szomorú, magtalan, hurcás öt esztendő, mely Ady Endre halála óta...
Sport
Tömeges szerencsétlenség a svábhegyi versenyen
A svábhegyi autóversenyen amelynek tréningjén is több baleset fordult...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.