Dtum
Login with Facebookk
1931 | December

Rádiós tehervonat

Ezt a csodabogarat is Amerikában találták ki. S alapjában véve nem is olyan nagy csodabogár. Arról van ugyanis szó, hogy az amerikai teher-vonatok néha 100-130 vasúti vagón hosszúságúak, ami távolságban a mozdony és az utolsó kocsi között félkilométernél is többet jelent.

Már most sokszor előfordult, hogy a mozdonyvezető és a vonatvezető érintkezést keresett és a mozgó vonat miatt nem tudott találni egymással. A mozdonyokat próbálták telefón útján összekötni a vagónokkal, de ez nem bizonyult használhatónak, ugyanis minden állomáson lemarad egy-egy kocsi és jön hozzá újabb, a megoldás tehát nem volt könnyű.

Kapóra jött azonban a rádió. A kísérletek fényesen beváltak. A tehervonatok mozdonyait egy erre a célra szolgáló adó- és vevőkészülékkel szerelték fel, míg a vagónokban egy-egy egészen egyszerű hordozható ugyanilyen készülék van, amit a vonatvezető elvihet magával.

Az összeköttetés a biztos földelés miatt elsőrangú, hiszen a vasúti sín a legideálisabb földelés ilyen szempontból. Azóta zavartalanul és pompás eredménnyel működnek a rádiósított tehervonatok.
Ez is egy olyan terület, ahol a rádió használhatósága kifogástalanul érvényesült.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98