Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A magyar királyi belügyminiszter rendelkezésére további intézkedésig minden szinházban, mozgóképszinházban, mulatóban előadás tartása, mindennemű tánc (szállodákban is), továbbá gyűlések tartása tilos. Dr. Éliássy Sándor főkapitány s. k. A magyar nemzet megnyugvással fogadta a Sztójay-kormány...
ROVATOK
Finnország az elmult hét eseményei után ismert visszanyerte nyugalmát. A béke ügyében a finn közvéleményt két dolog jellemzi szembetűnően: növekvő bizalom a kormány elhatározásai iránt és egyre nagyobb reménykedés...
Bornemisza Géza iparügyi miniszternek a XI. közigazgatási továbbképző tanfolyam megnyitásán tartott előadása a magyar ipar jövő fejlődésének a problémáit állította a nyilvánosság érdeklődésének a középpontjába....
Előző könyvében Bárdos memoireszerűen elmondta hosszú és változatos rendezői és színházvezetői tapasztalatait és élményeit, új könyvében közli tanulságait, melyeket ezekből levont. Kitárja rendezői felfogását, mely...
A most folyó világküzdelemben a hadszínterek mindegyike bővelkedik nagyszélességű folyóvizekben, amelyeken való áthaladása komoly akadályt jelent a harcoló csapatok részére. Ezekben a folyóátkelésekben nagy sikerrel...
A telt ház, szebbnél-szebb küzdelmek és ünnepélyes díjátadás nagyszerű óráit lerontotta a B. Vasutas S. E. két magáról megfeledkezett versenyzőjének cselekedete. A csapatbajnokságot teljesen megérdemelten nyerte...
Kultúra
Ady Endre:Csokonai Vitéz Mihály
Debreczen, maró télben: a mesék halott, elátkozott városa. Mintha...
Kultúra
Kultúra
Ady Endre: A harcok kényszerültje
Nem kivánta lelke-teste, De harcolni mégis harcolt, Kereste vagy...
Kultúra
Tudomány-technika
Bulvár
Kultúra
A debreceni sebészeti klinika laboratóriuma előtt
Szememet húzza le az álom, ez a legfelső emelet, Itt járkálok a...
Gazdaság
Kétféle megoldást ajánlottak a kormánynak a generátorfa-ellátás...
A közüzemű gépkocsiknak motalkó meghajtásáról fagázgenerátoros...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.