Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Führer az évforduló alkalmából napiparancsot intézett a véderő katonáihoz. A napiparancs részletei sokban megegyeznek a német néphez intézett kiáltvánnyal. Az attól eltérő részletekben többek közt a következőket mondja: A háboru kezdetében a német háborus vezetés számára nem lehetett...
ROVATOK
A belpolitikában az uj esztendőben változatlan élénkség tapasztalható. A kormányzati munka egy percig sem szünetelt, sőt a törvényhozást is foglalkoztatja a kormány. A kormány tagjai a Szilveszter-estet együtt töltötték...
A befektetési lehetőségek háború idején rendszerint összezsugorodnak. Változik az értékelés, változnak azelőtt teljesen stabilnak tekintett jogszabályok, viszont a tőke csak a teljes biztonságot és értékállóságot...
Csaknem egyidőben kaptuk a hírt, hogy André Antoine 85 éves korában, Brest melletti birtokán. Max Reinhardt pár napnál hetvenedik születésnapja után New-Yorkban meghalt. Mindkét rendező nemcsak korának, de a színháztörténetnek...
Madách halhatatlan művének falaszter-jelenlétében tudós, vizsgálja a gyermekek koponyáját s így próbálja megállapítani, mire viszik majd az életben. Hanem, sajnos, ilyen megállapítások csak a képzelet világában...
22 csapat, 88 versenyző részvételével, nehéz, de szemre aránylag elég jó pályán futottak le nagy érdeklődés mellett az idei év első bajnoki versenyét. Jeges hó hátráltatta a versenyzőket teljes tudásuk kifejtésében....
Gazdaság
A vajtermelés növelésére törekszik a közellátási minisztérium
A tejipari vállalatok még a múlt év őszén javaslatot juttattak el az...
Kultúra
Hat fiatal művész az Ernst-múzeumban
A nagyterem szép terrakottás-vörös falán Medvecky Jenő képei....
Sport
Botond Györgyi, Király Ede és Pajor Kornél vezérkedtek az idénynyitó...
Vasárnap délelőtt tartottak meg a „Mátyás király”...
Gazdaság
A Magyar Állatértékesítő Szövetkezet új feladatairól
1938 augusztusában alakult meg a Magyar Állat- és Állati Termékek...
Tudomány-technika
Bulvár
Látogatás az Ébredő Magyarok Sörház uccai székházában
Ott, ahol nemrégen még százfejű kórus kiáltott halált az ország...
Bulvár
Frakkosan ment a lokálból betöréseire, azután tovább mulatott
A vasárnapra virradó éjszakán az egyik előkelő lokálból régóta...
Tudomány-technika
Kultúra
«Nemes ponyva» és a középosztály igénye...
Mi akadálya volna annak, hogy nálunk is kialakuljon a filléres...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.