Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1868 tavaszán egy Michael Kelly nevű kovácsmester szögekkel ellátott kerítésdrótra kapott szabadalmat. Az egyszerű új találmány két egymásra csavart drótszálból állott, amelyek közül az egyikre bizonyos távolságokban romboid-alakú bádoglapocskákat erősítettek. Kelly még ugyanazon...
ROVATOK
A keleti harctéren döntő küzdelmek folynak, amelyek kimenetele évszázadokra határozza meg Európa és vele együtt Magyarország sorsát. A magyar nemzet életérdeke, hogy ez a küzdelem a bolsevizmus legyőzésével végződjék,...
Missiót teljesítenek a nagy magyar írók és gondolkodók, amikor az idők változásai, megpróbáltatásai között megmutatják a nemzetnek az utat, amelyről semmiféle szenvedésnek nem szabad letérítenie a jobb és szebb...
Nem szeretem az elsőbbségi vitákat, amelyek korunkban annyira kórosakká váltak, mint egykor, az udvari életben, az ajtón való be- és kimenetel sorsdöntő sorrendje. De mert egy ellenem szóló vitacikknek élen és „ismételt...
A tűz, az ősi tűz... igen, hát az első meleg, az első láng annyira velejárt az emberrel, akár az Istentől belelehelt lélek első fuvallata. S amint a lélek belső forrósága az élet elevenségével tudja a merev tagokat...
Vasárnap délelőtt rendezték a Margitszigeten a Budapest-kerületi mezei futóbajnokságot. Derűs, napsütéses időben, de hideg, kellemetlen szélben futották a versenyt, amely izgalmas, színvonalas küzdelmet hozott,...
Tudomány-technika
A petróleum keletkezése, elméletek
Könyvtárra rúg azoknak az emlékiratoknak a száma már, amelyek a...
Gazdaság
Magyarország balkáni vasutpolitikájáról
A Magyar Külügyi Társaság Balkán-bizottságának meghívására dr. Imrédy...
Tudomány-technika
Barangolások az ismeretlen Magyarországon, a pásztorbotok...
A pásztorok karikásáról a népszínműtől a klasszikus művekig...
Tudomány-technika
A kenyér legendája, a búza útja
A magyarságról tudjuk, hogy őshazájában, a Volga-Kama-Ural vidékén...
Gazdaság
Miből és mimódon állítják elő a pótkávékat!
A boltokban pótkávé, frank-kávé, cikória, fügekávé elnevezésen...
Sport
A kormányzó úr is végignézte a Gömbös Gyula emlékversersenyt
A Honvédtiszti Vívó Klub Gömbös Gyula emlékére negyedízben rendezte...
Kultúra
Gazdaság
Magyarország útépítő politikája megalapozza az ország teljes...
Évtizedek mulasztásait hozta helyre a kereskedelem- és közlekedésügyi...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.