Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A főkapitányságon előzetes letartóztatásba helyezték Weltmann Géza részvénytársasági igazgatót, aki hamis okmányokat használt és ezek segítségével megszegve az utazási tilalmat, többször elutazott Kassára és olyan vendéglőket is látogatott, amelyek nem voltak kijelölve zsidók részére......
ROVATOK
A német katonai szóvivő kijelentette, hogy az invázió második szakaszának megindulása a legközelebbi órákban vagy napokban várható. Az ellenség egyelőre azzal van elfoglalva, hogy hídfőállását zsilárda kézbe vegye....
Szombaton éjfélkor befejeződött Budapesten a zsidók összeköltöztetése, hétfőtől kezdve közel 30.000 zsidók által elhagyott üres lakás áll a keresztény társadalmi rétegek rendelkezésére. Az elmúlt héten éjjel-nappal...
1944. március 19-én Németország megszállta Magyarországot. Három nappal később a liberális, független és baloldali sajtót betiltották. Két ideérkezett német külügyi tisztségviselő és pártfunkcionárius feladata volt...
További cikkek:
A hegyi csapotok különleges felszerelésű és kiképzésű gyalogosok, akik az égbenyúló hegyeken végzik nehéz szolgálatukat. Harcaikat kisebb csoportokban vívják és ha napokig sem jut hozzájuk újabb parancs az írdatlan...
Nagyszerű labdarúgó idő, hatalmas tömeg, remek küzdelem. Ez adta a színt az idei Magyar Kupa döntőjének. A Hungária úti pálya roskadozó tribünjei régen láttak már ilyen hatalmas tömeget. Közel harmincezer ember...
Sport
MAC-sikerek az évadnyitó atlétikai versenyen
Csípős hideg szél pásztázta a BEAC sporttelepét, amikor Farkas Lajos...
Bulvár
Sport
Az olasz hajók bizonyultak legjobbaknak a jubiláris nagyregattán
A Magyar Evezős Szövetség 50 éves fennállása alkalmával megrendezett...
Gazdaság
A mezőgazdaságban csak a népesség 30 százalékának a foglalkoztatására...
Bornemisza Géza iparügyi miniszternek a XI. közigazgatási továbbképző...
Kultúra
"A zsidóság térfoglalása Magyarországon"
Magától értetődik, a valóságban a vezetett osztály, a nép - legalább...
Bulvár
Agyonlőtték hálószobájában a német gyáripar egyik vezérét
Németország forradalmi átalakulásának villámsebesen pergő filmje...
Gazdaság
Mezőgazdasági munkára igénybevehetik a Budapestről eltávolitott...
A földmivelésügyi miniszter 82.200/1944. F. M. számu körrendeletével...
Politika
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.