Dtum
Login with Facebookk
1940 | Április

A MÁV ellenzésén ezidén is megbukik a nyári időszámítás

Néhány hét óta a nyári időszámítás kérdése foglalkoztatja a magyar közvéleményt.
Mindenki remélte, hogy hosszú esztendők vitái után végre az idén életbeléptetik a nyári időszámítást, hiszen körülöttünk mindenütt egy órával előbbre tólják az időt április 1-én.

Rengeteg takarékossági szempont is indokolta volna a nyári időszámítás életbeléptetését, amiből sajnos, az idén sem lett más, mint egy ankét a kereskedelemügyi minisztériumban. Ezen az ankéton Törley államtitkár elnökölt és mindenki a nyári időszámítás mellett foglalt állást, kivéve a MÁV képviselőjét, aki azzal ellenezte az új rendet, hogy a MÁV részére elvégezhetetlen munkát jelentene a menetrend gyors átállítása.

Beszéltünk nagyon sok érdekelttel.

A budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának az a véleménye, hogy helyes lenne a nyári időszámítás. A kereskedelmi alkalmazottak szövetsége a nyári időszámítás mellett foglalt állást. Az összes nyári vendéglők és nyári üzemek szempontjából is nagy nyereséget jelentene a napnak egy órával való előbbretolása. A vikendtelepek és csónakház-tulajdonosok körében külön mozgalom folyik a nyári időszámítás érdekében, hisz egészségügyi szempontból felbecsülhetetlen hasznot jelentene.

Szerb Zsigmond egészségügyi főtanácsostól megkérdeztük az orvos véleményét:
– Az orvos csak jószívvel fogadhatja a nyári időszámítást. Feltétlenül nagy hasznot jelent mindenkinek. Ideális lenne, ha így a szabadban való tartózkodás idejét meg lehetne hosszabbítani – mondotta.

Mindezekkel a véleményekkel szemben áll egyedül a MÁV álláspontja, amely menetrendi nehézségekre hivatkozik. Az érdekeltek hangoztatják, hogy tényleg nem lehet 24 óra alatt megcsinálni az új menetrendet, de hiszen nem 24 óra állt a MÁV rendelkezésére ehhez, hanem legalább 3-4 hónap. Évek óta mindig kisért a gondolat, a MÁV-nak lehetett volna ideje, hogy el készüljön a nyári menetrendre, annál is inkább, mert a körülöttünk lévő országok vonatai mind az új időszámítás szerint közlekednek április 1-től kezdve.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Menelik négus és családja Menelik négus és családja
Abessziniának hatalmas császárjáról, Menelik négusról, nemrégen az a...
Hogyan lesz a fenyőfából kolbászhéj, a tejből gyapju, a szénből szappan? 3.rész Hogyan lesz a fenyőfából kolbászhéj, a tejből gyapju, a szénből...
De nemcsak a fa és a tej alakulhat át tőle egészen idegen természetű,...
Rövidek Rövidek
A finn közvélemény nagy örömmel és megnyugvással fogadta Mannerheim...
Egy boer hadifogoly szökése Egy boer hadifogoly szökése
A szerteszét hurczolt boer fogjokból jutott az amerikai Bermuda...
Költők szinháza - Párisi levél - Költők szinháza - Párisi levél -
Költőkkel, versekkel soha annyit nem törődtek a francziák, mint...
Ahogyan a mai hajó épül Ahogyan a mai hajó épül
A világkereskedelem legfontosabb járómüve a hajó, két esztendö óta...
A véres sztrájk A véres sztrájk
Május 23-án általános sztrájkot hirdetett Budapestre a...
Jászai Mari újra a  Nemzeti Színházban! Jászai Mari újra a Nemzeti Színházban!
A kitűnő tragikai művésznő, Jászai Mari asszony ez év elején...
Üvegnövények, üvegerdők Üvegnövények, üvegerdők
A növények anyagáthasonító képessége visszavezethető legnagyobb...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98