Dtum
Login with Facebookk
1940 | Április

A MÁV ellenzésén ezidén is megbukik a nyári időszámítás

Néhány hét óta a nyári időszámítás kérdése foglalkoztatja a magyar közvéleményt.
Mindenki remélte, hogy hosszú esztendők vitái után végre az idén életbeléptetik a nyári időszámítást, hiszen körülöttünk mindenütt egy órával előbbre tólják az időt április 1-én.

Rengeteg takarékossági szempont is indokolta volna a nyári időszámítás életbeléptetését, amiből sajnos, az idén sem lett más, mint egy ankét a kereskedelemügyi minisztériumban. Ezen az ankéton Törley államtitkár elnökölt és mindenki a nyári időszámítás mellett foglalt állást, kivéve a MÁV képviselőjét, aki azzal ellenezte az új rendet, hogy a MÁV részére elvégezhetetlen munkát jelentene a menetrend gyors átállítása.

Beszéltünk nagyon sok érdekelttel.

A budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának az a véleménye, hogy helyes lenne a nyári időszámítás. A kereskedelmi alkalmazottak szövetsége a nyári időszámítás mellett foglalt állást. Az összes nyári vendéglők és nyári üzemek szempontjából is nagy nyereséget jelentene a napnak egy órával való előbbretolása. A vikendtelepek és csónakház-tulajdonosok körében külön mozgalom folyik a nyári időszámítás érdekében, hisz egészségügyi szempontból felbecsülhetetlen hasznot jelentene.

Szerb Zsigmond egészségügyi főtanácsostól megkérdeztük az orvos véleményét:
– Az orvos csak jószívvel fogadhatja a nyári időszámítást. Feltétlenül nagy hasznot jelent mindenkinek. Ideális lenne, ha így a szabadban való tartózkodás idejét meg lehetne hosszabbítani – mondotta.

Mindezekkel a véleményekkel szemben áll egyedül a MÁV álláspontja, amely menetrendi nehézségekre hivatkozik. Az érdekeltek hangoztatják, hogy tényleg nem lehet 24 óra alatt megcsinálni az új menetrendet, de hiszen nem 24 óra állt a MÁV rendelkezésére ehhez, hanem legalább 3-4 hónap. Évek óta mindig kisért a gondolat, a MÁV-nak lehetett volna ideje, hogy el készüljön a nyári menetrendre, annál is inkább, mert a körülöttünk lévő országok vonatai mind az új időszámítás szerint közlekednek április 1-től kezdve.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Vásároljon delejes keresztet! Vásároljon delejes keresztet!
Méltó feltünést keltett az öröm és szerencse, mely Bank István...
Oroszország és Japán háborús viszálya Oroszország és Japán háborús viszálya
Az európai hatalmak mindent elkövetnek, hogy a háborút...
 Gróf Bethlen István programmbeszéde Hódmezővásárhelyen Gróf Bethlen István programmbeszéde Hódmezővásárhelyen
Gróf Bethlen István vasárnap délelőtt 11 órakor tartotta meg...
Gárdonyi virágai és fái, a titkok Gárdonyi virágai és fái, a titkok
Ha Gárdonyi inkább tudós, mint költő lett volna, nem merte volna még...
Babits Mihály - A könnytelenek könnyei
Szavak, ti mondatlan szavak, meddig biztassalak? Mit ültök rokkant...
Kellemetlen meglepetés volt a németek elleni 3: 3 Kellemetlen meglepetés volt a németek elleni 3: 3
A német válogatott tenisz együttes budapesti vendégszereplése...
Uj gyorstüzelő ágyu Uj gyorstüzelő ágyu
A hadi technika, különösen a tüzérség lőfegyverei tekintetében az...
Középiskolai tanulók uszóversenye Középiskolai tanulók uszóversenye
A fővárosi községi főreál- és polgári iskolák uszótanfolyamának...
 Kernstok Károly Kernstok Károly
Kernstok Károly neve a magyar festőművészet utolsó hét nyolc...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98