Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Madame Anatol France elment- pedig nem is olyan nagyon létezett. A legöntudatlanabb emberi lények közé tartozott. Egy kicsit vegetativ teremtés volt, mint egy platán vagy ezüstnyárfa. Közömbös is volt, mint egy szelíd háziállat: nagy, fehér, puha macskák szenderegnek a tűzhely......
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Petelei István  - 1852-1910 Petelei István - 1852-1910
Szűk mederben lefolyt, de mély és tartalmas élet ért véget Petelei...
Körözik Palásthy Irén - személyleírását Körözik Palásthy Irén - személyleírását
A pestvidéki törvényszéktől a budapesti főkapitánysághoz átirat...
Vízkereszt, vagy amit akartok Vízkereszt, vagy amit akartok
Ez valóban színész munkája. Nem mert jó szerepekvannak benne, hanem...
Marvalits Kálmán harmadik lett Párisban Marvalits Kálmán harmadik lett Párisban
A párisi atlétikai versenyen a francia Noel 46.92 méteres eredménnyel...
A köztársaságiak Royal-beli vacsorája a bíróság előtt június másodikán tárgyalja a törvényszék A köztársaságiak Royal-beli vacsorája a bíróság előtt június...
A múlt év őszén egy Royal szállodában rendezett politikai vacsorán...
Az első erdélyi  magyar hírlap Az első erdélyi magyar hírlap
1790 Szentgyörgy havának (április)3-ikán megindúlt az első erdélyi...
Magyar író tragédiája 1929-ben Magyar író tragédiája 1929-ben
"Nem nekem kell beszélnem, a fiúnak s írónak. Maga a Tragédia...
Munka vagy kartel I. Munka vagy kartel I.
Már nem tagadják a miniszterek sem a súlyos gazdasági válságot! Évek...
A repülőgépek fejlődése a háború után  1. A repülőgépek fejlődése a háború után 1.
A repülőgépek fejlődése a háború után mindinkább az óriási méretű...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98