Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A magyar királyi államvasutak történelmében az 1920-1927. évek közé eső időt ugy hivják: „A Máv. talpraállásának korszaka.” Anélkül azonban, hogy e büszke cimen változtatni kellene, alá lehet egész bátran irni alcimen ezt is: „Jogföladások és jogfosztások korszaka.”...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Ruiz asszony Ruiz asszony
Nem rég történt, hogy Londonban egy fiatal, szép és előkelő...
Mi legyen az uj magyar pénz neve? Mi legyen az uj magyar pénz neve?
Nem érzem magamat hivatottnak, hogy a pénzügyi tudósok most folyó...
Négy operabemutató Négy operabemutató
Négy magyar újdonság két operaszínen egy hét alatt: álljunk meg...
Egy polgár gondolkodik Egy polgár gondolkodik
Ember, aki hallottad Briand szózatát Genfből hangzani, te most már...
Magyarország 1926. évi úszóbajnoksága Magyarország 1926. évi úszóbajnoksága
A bajnoki úszóverseny második és harmadik napja kitűnő sportot...
Walkó miniszter Genfben kijelentette, hogy még ebben az évben megkötik a magyar-cseh és a magyar – osztrák kereskedelmi szerződéseket Walkó miniszter Genfben kijelentette, hogy még ebben az évben...
A Népszövetség őszi ülésszakának nagy hete Briand és Chamberlain...
Automobil hordágy Automobil hordágy
A hadsereg szükségleteinek fejlesztésével természetesen egészen...
A rádió családfájáról A rádió családfájáról
Natura non facit saltum: a természetben nincsen ugrás, tartja egy...
Az expresszionizmus felé -  A lírai tájkép Az expresszionizmus felé - A lírai tájkép
A legújabb festői célok megvalósításáért küszködő fiatal művészeket a...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98