Dtum
Login with Facebookk
1906 | Június

A Lánczhídfő áttörése

A közuti villamos vasut társaság igazgatósága a közönség érdekében igen hasznos tervezetet nyujtott be a közmunkák tanácsához, midőn a Lánczhíd budai oldalánál, a villamos vasut közlekedését oly módon kivánja lebonyolitani, hogy a budai Lánczhídfőnél az uttest áttörésével a budai körforgalom akadálytalanul történhessék.

Eddig a Zugligetből, Ó-Budáról és a budai rész más irányából menő villamos kocsik a Lánczhídfő budai oldalánál megállottak és tovább nem is mehettek, mert a villamos vasutnak utját állotta a budai Lánczhídfőnek a Fő-utczába torkolló utteste.

A főváros ésa közmunkák tanácsa jóváhagyásával még a tavasz beálltával kezdték meg az uttest áttörési munkálatait,mely nemcsak praktikusságánál fogva, hanem épitészeti szempontból is rendkivül érdekes.

A mintegy 25 – 31 méter szélességű uttestet nehéz, fáradságos munka után aláásták és a hatalmas üreget gerendázatokkal szilárdan megerősitették, hogy a munkálatok befejezéséig a Lánczhídról jövő kocsi és gyalogközlekedés egy ideiglenes fahidon keresztül minden akadály nélkül történhessék.

Az aláásási munkálatok már annyira előrehaladtak, hogy nemsokára megkezdődik a boltozat épitése és őszre már valószinűleg azon az uttesten a villamos kocsik mintegy 30 méter távolságban a föld alatt fognak közlekedni és igy a körforgalom a budai részen teljes lesz.

Lapunk eredeti fényképfölvételével az aláásott üreg alsó épitkezését és azon részét mutatjuk be, ahol a vasut meghosszabbitása folytán a közlekedés majdan az áttört uttesten folytatódik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Villamos vasut a budai Lánczhídfőnél. Földásási munkálatok a hídfő alatt Villamos vasut a budai Lánczhidfő alatt. Épitkezési munkálatok az uttest áttörésénél A budai dunaparti villamos vasut építése a Lánczhídnál
Cikk-ajánló
 Két magyar festő Két magyar festő
A festők, szobrászok mostanában azzal töltik idejüket, hogy...
Próbavonatok száz kilométeres sebességgel Próbavonatok száz kilométeres sebességgel
A magyar királyi államvasutak üzletvetősége az elmúlt napokban...
 Milyen hőmérsékletűek legyenek ételeink és italaink? Milyen hőmérsékletűek legyenek ételeink és italaink?
Az egészségre nem közömbös a fogyasztásra kerülő ételek és italok...
Ház a mellényzsebben Ház a mellényzsebben
No nem kell szószerint érteni. A ház, amelyről itt szó lesz nem fér...
A hadifoglyoknak való levelezőlap A hadifoglyoknak való levelezőlap
A hadifoglyokat gyámolító hivatal értesíti a nagy közönséget, hogy a...
A német gyarmatok felosztása A német gyarmatok felosztása
Afrikában négy német gyarmat volt a világháború kitörésekor: Kamerun,...
Gyóji Miklós és Mallász Gitta a Wesselényi-emlékverseny győztesei Gyóji Miklós és Mallász Gitta a Wesselényi-emlékverseny...
A Magyar Úszó Szövetség vasárnap délután másodízben rendezte Tihany...
Újabb MÁV rendelések Újabb MÁV rendelések
A MÁV jövő évi papír, írószer, vegyipari papírszükségletének...
Meghalt Bérczy Jenő, a Filléres Színház igazgatója Meghalt Bérczy Jenő, a Filléres Színház igazgatója
Plakátrendelés közben a szívéhez kapott és holtan esett össze Bérczy...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98