Dtum
Login with Facebookk
HIRDETÉS
1914 | November

A budapesti kereskedelmi kikötő épitése

A magyar hajózási egyesület szükségesnek tartja, hogy a magyar viziforgalom az ország fővárosában összpontosuljon és annak lebonyolitása érdekében Budapesten korszerü berendezésekkel ellátott, az áruk ki- és berakását, valamint az átrakási forgalmat megkönnyitő kikötő épittessék. A soroksári Dunaágban tervezett kereskedelmi kikötőt e célra alkalmasnak tartja s az „Adatok” II. kötetében leirt ujabb kikötőterveknek némi módositással leendő mielőbbi megvalósitását maga is sürgeti. 

A soroksári most már szabályozás alatt levő Dunaágnak a kikötő első részeként való felhasználását helyesli, miután ez módot nyujt arra is, hogy a további fejlődés követelményeihez képest e Dunaághoz, mint főmedencéhez további ujabb medencék is hozzá kapcsoltassanak, véleményük szerint azonban ugy, hogy az „Adatok”-ban foglalt ujabb tervtől eltérőleg a kikötőbővitésnél nem egy hosszabb, hanem – bár ugyancsak a Csepelsziget felső részén – több és pedig a soroksári Dunaág jobb partjától oldalt nyiló medence épittessék. 

Szükségesnek tartja az egyesület a Csepelsziget felső csucsán levő egész terület kisajátitását, hogy majdan a gyáripari telepek ide fészkelhessék be magukat, miután kétségtelen, hogy az ország iparfejlesztési törekvéseinek egyik igen számottevő eszköze is lesz, ha a tervezett fővárosi kikötővel határos területek az idejében történt gondolkodás révén gyári vállalatok részére elfogadható árak mellett átengedhetők lesznek. Ezen felül a viziforgalom fellendülését, a hajózás állandóbb foglalkoztatását is inkább fogja biztositani, ha a kikötő körül ilyen gyáripari telepek fognak csoportosulni. 

Szükségesnek tartja az egyesület, hogy a soroksári Dunaág ne 120 m.-re, hanem 150 m.-re szélesittessék ki. Szükségesnek tartja továbbá azt, hogy a soroksári zsilipes medence vizszintje a Duna 0 pontja felett a két métert meghaladja, hogy igy a Duna nyári középvizállásával megegyezzék s igy ilyenkor állandóan nyitva tartható legyen. 

Javasolja, hogy a rendező pályaudvar ne a soroksári Dunaág mellé, hanem a gubacsi zárgát közelébe helyeztessék. A szénpályaudvart és szénrakodót ne a kikötő balpartjára helyezzék, hanem a mai szigetvágányon hagyják meg, hogy a hajók a csatornába való betérés nélkül is vehessenek fel szenet. Végül, hogy a tutaj és fakikötő ne helyeztessék a csatorna alsó végére, hanem Újpest alá a szabad Duna partjára.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
Rakparti árusok. Budapest A Margit-rakpart alsó rakodója víz alatt
HIRDETÉS
Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
A magyar drámaírás válsága A magyar drámaírás válsága
Világszerte rengeteg szinház van, a szinházi világ óriási forgalmat...
Divatbotrány Párisban Divatbotrány Párisban
- Erre gyere, gyorsan, itt vannak! - Valóban! Láttak őket? -...
Barlangkutatás Betfián Barlangkutatás Betfián
Már századok óta ismertek a biharvármegyei Püspök-fürdő közelében...
Készülődés az általános sztrájkra Makón Készülődés az általános sztrájkra Makón
Makó városát általános sztrájk fenyegeti. Április 29-én sztrájkba...
Német siker Tannenbergnél Német siker Tannenbergnél
Kelet-Poroszországban egy német hadsereg állomásozott. Az országrész...
Középiskolák intézeti tornaversenye Középiskolák intézeti tornaversenye
A budapesti középiskolák nagy tornaünnepélye volt péntek, szombat és...
Ausztria – Svájc 5:1 (1:0)
Áldozó csütörtökön zajlott le Ausztria és Svájc válogatott mérkőzése,...
Londoni gyermekek Londoni gyermekek
Két kedves angol gyermeket látunk e képeinken: mind a kettő az ifju...
Ipari kishírek Ipari kishírek
Az utóbbi napokban több kiváló osztrák gyáriparos információkért...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98