Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Új kísérlet-e vajjon az a diplomáciai hadjárat, amely Riccioneban fordulópontjához ért, miután a római tanácskozások és a Párizs-Róma között lefolyt beszélgetések során a döntő előkészítése megtörtént? Igen is, meg nem is. A dunai államok problémája olyan régi, mint a békeszerződések,...
ROVATOK
A Saar-ünnepségen, amelyet a niederwaldi emlékműnél rendeztek, a Saar-vidéknek Németországhoz való visszacsatolását követelték hatalmas embertömegek. Hitler kancellár is ezeknek az érzelmeknek adott kifejezést beszédében....
Mr. Tyler legutóbbi jelentése előreláthatóan mély és maradandó nyomot hagy a magyar közéletben. A Népszövetségnek a magyar Nemzeti Bank mellé kirendelt megbízottja rendkívül óvatos és meggondolt gentleman, aki nem...
Illyés Gyula cikke - a Nyugat mult számában - megrázta és fölizgatta olvasóit. Kitünő írásmű volt: de hatását nem ennek köszönheti. Hatása a rémhír hatása; amelynél már nem számít a stílus. Ez a rémhír a magyarság...
Egy szép napon aztán kiderült, hogy az atomon belül is van még valami. Az volt csak az iszonyú meglepetést Kitűnt, hogy az ármányos apró golyócska korántsem olyan tömör és egységes valami, aminőnek látszik, hanem...
Délután félhárom, a Margithídon feketéllik a tömeg. Kíváncsi emberfejek néznek le a kora őszi napsütötte délutánon a fodrozó Dunára. A pesti oldal partján tízezer ember várja az evezős Európa-bajnokság megkezdését....
Gazdaság
Az izgári magyar telepesek sorsa
Izgár, kicsi falu ott Délen, az oláhoktól elrabolt Bánságban. Nagy...
Kultúra
Móricz Zsigmond - Ujévi köszöntő
A napokban Szegeden voltam. Ez a szép tiszaparti város a magyar élet...
Bulvár
A borzalmak szinhelyén - Biatorbágy
Rohan velünk az autó a hajnali szürkületben. Előttünk, mögöttünk...
Kultúra
Miért nem kell Párizsnak a magyar irodalom?
Az ember ül a Café de la Paix előtt - amely tudvalevően Párizsban...
Kultúra
Sport
Győr három bajnokságot nyert az esztergomi jubiláris regattán
Vasárnap délelőtt tartotta az Esztergomi Hajós Egylet 25 éves...
Sport
Magyarország 1933. évi úszóbajnokságai
A szeniorbajnokságok első napja, mely inkább a magyar-csehszlovák...
Bulvár
Szüffrazsettek és rendőrök harca
A londoni harcias nők a mult héten elhatározták, hogy behatolnak a...
Bulvár
Áldetektívek az ékszerbörzén
Vasárnap délelőtt izgalmas jelenetek színhelye volt a Dohány-utca és...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.