Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A Magyar Közhasználatú Gépjárművállalatok Országos Egyesületének meghívására Budapesten előadást tartott dr. Hans Otto Wesemann, a németbirodalmi Reichskraftwagen-Betriebsverband ügyvezető igazgatója, aki a mai Németország gyakorlati közlekedéspolitikájának egyik vezéregyénisége......
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Találkozások vele Találkozások vele
1902-ben találkoztam vele először, az Osvát Ernő hetilapjában, a...
Legitimista zászlóbontó nagygyűlés Szegeden Legitimista zászlóbontó nagygyűlés Szegeden
Vasárnap délelőtt 11 órakor tartotta meg Szegeden a Griger Miklós...
Vízre épült százmilliós vaskapcsok Vízre épült százmilliós vaskapcsok
Az utóbbi időkben ismét gyors tempóban épülnek az új hidak, s...
Képtelen természetrajz Képtelen természetrajz
Reggel az állatkertben látok egy borzot s ezt mondom: "Egészen olyan,...
A bibliakutató barátok kolostora, a másolatok A bibliakutató barátok kolostora, a másolatok
Minden ódon és nagyértékű bibliakézirat másolata megvan itt. Akadnak...
A hangyák csodálatos világa 2 A hangyák csodálatos világa 2
Az Európában ma élő hangyák csak maradványai a virágzó...
Radnóti Miklós  - Lábadozó szél Radnóti Miklós - Lábadozó szél
Babits Mihály a Nyugat egyik nemrégi számában újabb irodalmi...
Ma délelőtt kijelölték a Hartmann László-emlékverseny pályáját Ma délelőtt kijelölték a Hartmann László-emlékverseny pályáját
A Királyi Magyar Automobil Club bizottsága az illetékes...
Kiállítások Kiállítások
A Szent István-kiállítást, melyet az Országos Magyar Képzőművészeti...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98