Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A „Novoja Vremja”, az egyetlen pétervári nagy lap, a mely a sztrájk idején megjelent, telefonon a következő részleteket kapta arról a borzasztó utczai harczról, a mely Moszkvában deczember 22-én és 23-án folyt. A forradalmároknak az volt a tervük, hogy 23-án reggel megszállják...
ROVATOK
Lassanként kidomborodnak azok az ütköző pontok, a melyekben hajótörést szenvedhet az Algezirasban a marokkói reformokról tanácskozó nemzetközi konferenczia. Egyre világosabban kitünik, hogy a német diplomáczia Marokkót...
A magyar Alföld az európai kontinens legdúsabban termő része, talaja a legintenzívebb gazdálkodásra alkalmas. A folyók szabályozása által az Alföldet meghódították a kultúra részére és ott nyáron valósággal emberfölötti...
A szinpadi előadás láthatatlan lelke a rendezés. Ez ád a színpad világának levegőt, az előadásnak kedvességet, egységet, életet. Erről a munkáról, a mely maga is közel van az alkotáshoz, mert egy megálmodott világot...
A legborzasztóbb robbanószernek, a dinamitnak föltalálója a vgérendeletében alapitványt tett, amelynek kamataiból az emberi haladás és az általános béke körül legnagyobb érdemeket szerzett férfiakat tüntetik ki....
Magyarország legnagyobb jégpályáján, a városligeti tavon az alatt a néhány nap alatt, a míg kitartott a téli hideg, vígan folyt a korcsolyázás, az ország hidegebb éghajlatu vidékein pedig folyik még most is. Ha...
Politika
Kultúra
A Petőfi Társaság ünneplése márczius 15-ikén
A Petőfi Társaság márczius 15-én ünnepi űlést tartott, melyre nagy...
Politika
A „Potemkin” megadta magát a román kormánynak
A lázadó hajó első konstanzai látogatásakor kérdezősködött a...
Kultúra
Bulvár
Koburg Lujza herczegnő válópöre
A bécsi főudvarmesteri hivatal már döntött Koburg Lujza herczegnő...
Politika
Gazdaság
Bulvár
Koburg Lujza herczegnő elszöktetése I.
Egy király leányának évek előtt kezdődött regénye tovább indult a...
Kultúra
Gyulai Pál visszavonulása az egyetemről
Irodalmunk jelese, Gyulai Pál, ki a budapesti egyetemen a magyar...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.