Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Olvasóink előtt bizonyára nem ismeretlen Nansen Fritjoff neve. Nansen volt az a híres norvégészaksarki utazó, aki az 1893-96-iki években „Fram” nevű hajójával olyan magsra hatolt fel északnak, hogy onnan egy kutyák által vontatott szán expediczión elérte azt a magasságot,...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
A kormánytöbbség kérdése A kormánytöbbség kérdése
Bécsi források szerint az augusztus 22-iki koronatanácsban, melyben...
A képviselőház elnapolása A képviselőház elnapolása
Megvolt a várva-várt deczember 19-iki ülés és az összes eredmény az,...
Szakítás Francziaország és a pápaság közt
Történelmi fontosságú esemény, hogy julius 30-ikától kezdve a...
Irodalom és Művészet: Petrovics László :Lelkem világából
Petrovics László: "Lelkem világából" Költemények , Szeged, 1904. ...
József nádor-díj József nádor-díj
A verseny február 2-án, csütörtökön d. e. a minősítésekkel kezdődött...
Az üstökös csillagok Az üstökös csillagok
Az üstökös csillagok, a melyek olykor-olykor szétbontott hajjal,...
Gróf Apponyi Albert negyvennyolczas alapon Gróf Apponyi Albert negyvennyolczas alapon
Nem kis feltűnést keltett az a hírlapi hír, hogy gróf Apponyi Albert...
A kirabolt levélhordó A kirabolt levélhordó
Boda István budapesti pénzeslevélhordó hosszas betegeskedés után a...
A kormány és az ellenzék A kormány és az ellenzék
A több óráig tartó vitában gróf Apponyi Albert azt inditványozta,...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98