Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A „Novoja Vremja”, az egyetlen pétervári nagy lap, a mely a sztrájk idején megjelent, telefonon a következő részleteket kapta arról a borzasztó utczai harczról, a mely Moszkvában deczember 22-én és 23-án folyt. A forradalmároknak az volt a tervük, hogy 23-án reggel megszállják...
ROVATOK
Lassanként kidomborodnak azok az ütköző pontok, a melyekben hajótörést szenvedhet az Algezirasban a marokkói reformokról tanácskozó nemzetközi konferenczia. Egyre világosabban kitünik, hogy a német diplomáczia Marokkót...
A magyar Alföld az európai kontinens legdúsabban termő része, talaja a legintenzívebb gazdálkodásra alkalmas. A folyók szabályozása által az Alföldet meghódították a kultúra részére és ott nyáron valósággal emberfölötti...
A szinpadi előadás láthatatlan lelke a rendezés. Ez ád a színpad világának levegőt, az előadásnak kedvességet, egységet, életet. Erről a munkáról, a mely maga is közel van az alkotáshoz, mert egy megálmodott világot...
A legborzasztóbb robbanószernek, a dinamitnak föltalálója a vgérendeletében alapitványt tett, amelynek kamataiból az emberi haladás és az általános béke körül legnagyobb érdemeket szerzett férfiakat tüntetik ki....
Magyarország legnagyobb jégpályáján, a városligeti tavon az alatt a néhány nap alatt, a míg kitartott a téli hideg, vígan folyt a korcsolyázás, az ország hidegebb éghajlatu vidékein pedig folyik még most is. Ha...
Gazdaság
Politika
Gazdaság
Kereskedelmi tárgyalások Berlinben
A Németországgal kötendő kereskedelmi szerződés tárgyában újra...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Politika
Kultúra
Politika
Gazdaság
Külkereskedelmi szerződéseink ma
A német-osztrák-magyar kereskedelmi szerződésről felette sokat írtak...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.