Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1906-ot írunk. Január 14-e, a honlap indulása óta 14 hét telt el. A virtuális időnkben ez 7 évet jelent. Most következik az első tematikus hét. A szerkesztők a 7 év legérdekesebb témáinak anyagait gyűjtik egybe. Hét évenként, azaz 14 hetenként tervezünk ilyen tematikus kiállást. Ily...
ROVATOK
A bécsi „Zeit”-nak erre vonatkozólag Berlinből a következőket jelentik: Isvolszky orosz külügyminiszter elutazott Berlinből. Küldetésének czéljáról mind ez ideig mélyen hallgattak. Eddig alig szivárgott...
Az 1902. évben Darányi Ignácz földmivelésügyi miniszter által szervezett székely kirendeltség most megjelent második részletes évi jelentését dr. Koos Mihály miniszteri segédtitkár, a kirendeltség vezetője állította...
Ezerhétszáztizenegyben február 21-ikén hagyta el Rákoczi Ferencz hívei csapatával Magyarországot és ezerkilenczszázhat október havának huszonhetedik napján tért vissza hazájába. E százkilenczvenöt esztendő alatt...
Az egész világot megrendítette annak a katasztrófának a híre, amely a franczia tengeralattjáró hajóraj egy naszádját, a „Lutin”-t érte.
A „Lutin” viharos időben járt a nyilt óczeánon és...
Másfél évi szünet után találkozott a mult vasárnapon az Oe.F.V. és a M.L.Sz. reprezentatív csapata. Bár a kedvezőtlen idő a közönség egy részét visszariasztotta a mérkőzés megtekintésétől, mégis nagyszámban töltötte...
Sport
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Pipogya a magyar
1887-88. körül még kevés biczikli volt Magyarországon. Kolozsvárt...
Sport
Birkózó bajnokok a Fővárosi Orfeumban
Cimképünkön Magyarország hivatásos birkózó bajnokságáért a Fővárosi...
Sport
Politika
Sport
Kultúra
Rákóczi hamvainak hazahozatala
Rákóczi hamvainak hazahozatala. Thaly Kálmán képviselő, a jeles...
Kultúra
Rákóczi Ferencz hamvanak fogadása
Valóra válik a magyar nemzet réges-régi vágya: Rákóczi hazatér....
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.