Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A tengeri kereskedés oly fontos tényezője a népek jólétének, hogy manapság minden nemzet a legnagyobb erőfeszítéssel arra törekszik, hogy abból minél nagyobb részt hóditson el magának; voltakép a világot másfél évig feszültségben tartott japán-orosz véres háború is a körül forgott.
Sőt...
ROVATOK
A királynak az idei adriai tengeri hajóhadgyakorlatok idejére tervezett útja a horvátok egy nem valami szerény törekvését juttatja napfényre, s a király boszniai utazását megelőzőleg Horvátországban kézzelfogható...
Magyarországban, ahol a mezőgazdasági termelés tulnyomóan a gabonatermelésre van bazirozva, ahol a szántóföld 3/4 részben szemtermelésre van igénybe véve, és igy ez a mezőgazda jövedelmi forrása, mégis azt tapasztalhatjuk,...
A nemzeti irodalomtörténet azokat a hatásoknak a rendszeres előadása, melyeket egyes kiváló elmék gyakoroltak a nyelv kiművelésére és a közgazdálkodásra. De ez nem tünteti fel a tömegek átlagos műveltségét, nem...
Olyan kevés igazán nagy emberünk van, s egyet megint elveszitettünk. Hőgyes Endre egyetemi tanár, a magyar tudományos akadémia rendes tagja, miniszteri tanácsos, a budapesti orvosi egyetem általános kór- és gyógytani...
Nem kevesebb, mint öt viadal folyt le az elmult héten. A két budapesti és 3 vidéki versenyen a magasugrásban 4-en ugrottak 170 cm.-en felül, a diszkoszdobásban 7-en dobtak 35 méteren felül, a távolugrásban 4-en...
Politika
Gazdaság
A tisztviselők fizetésrendezésének ügye
Gróf Tisza István miniszerelnök tudvalevőleg bejelentette a...
Sport
Sport
Cambridge győz
Ezúttal kivételesen gyönyörű idő kedvezett az angol evezőssport egyik...
Politika
Nemzetiségi kérdés
A nemzetiségi kérdés nagy szerepet játszott a most folyó...
Politika
Sport
Bemutatjuk Nagy Tivadar birkozót
Nagy Tivadar arcképét mutatjuk be címképünkön olvasóinknak. Jelenleg...
Sport
Politika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.