Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A legmagasztosabb emberi lángelme képes versenyezni a nagy természet csodálatos bölcsesésével. Bámulatos tökéletességgel alkotta meg a Teremtő az emberi szervezetet, ellátta támadó fegyverekkel, de éppúgy a legnagyszerűbb védelmi berendezéssel is. Bámulatos biztonsággal védekezik...
ROVATOK
Francia kormánykörök úgy látják, hogy Németország ismét diplomáciai baklövést követett el és újólag bebizonyította, hogy a német államférfiak még akkor is, ha tehetséges belpolitikusok, a külpolitikában rendszerint...
A világgazdasági válság egyik legfőbb okát a fizetési eszközök állandó ingadozásában látják egyes szakértők. Ez circulus vitiosus. Tagadhatatlan ugyanis, hogy ugyanennyi joggal azt is mondhatnók: a világgazdasági...
Házasságuk első hónapjában Róza megismerkedik Vajda János egyéniségének legtöbb vonásával; Vajdát igazán nem lehet azzal vádolni, hogy féken tartotta magát vagy alakoskodott. De azért mindig érik újabb meglepetésék....
Melyik a világ öt leghíresebb épülete? A gizehi piramis, a newyorki Empire State Building, a moszkvai Kreml, a romai Vatikán és az Eiffel-torony Párizsban. Lehet-e Párizst elképzelni az Eiffel-torony nélkül? Ki...
Az egész heti esőzés után vasárnap kiderült az ég és ragyogó napsugár aranyozta be az Üllői-úti pálya tribünjeit, amelyen negyvenezer ember volt összezsúfolva. A magyar politikai és társadalmi élet előkelőségei...
Kultúra
Tudomány-technika
Amit a vérerek betegségeiről tudni kell, a vérerek görcse
Miként a nagyvárost a vízvezeték és gázcsövek bonyolult hálózata, úgy...
Kultúra
A zsidó lélek az irodalomban - Válasz Móricz Zsigmond cikkére
Komor András könyvét én is nagyon jó és érdekes regénynek tartom, de...
Kultúra
Politika
Gömbös vasárnap Miskolcon bejelentette, hogy nem akar sem Kemál, sem...
Miskolcon már napokkal ezelőtt plakátok jelentették, hogy ideérkezik...
Tudomány-technika
Nagyító
Tudomány-technika
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.