Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hiába tartanak vasárnap Békésen országos vásárt: Senki sem törődik ezzel a hullámzó tarkabarkasággal, mindenki a holnapi napról beszél. A hétfői nap izgalmas szenzációjáról: a kaszáskeresztesek főtárgyalásáról, amelynek 113 a vádlottja és legalább két hétig eltart...
...
ROVATOK
A nemzetközi politikában vasárnap döntő fordulat állott be. A Genfben tartózkodó francia és angol miniszterek kirándultak a francia területen fekvő Anncey fürdőhelyre s az egész napot tanácskozásokkal töltötték,...
Dr. Hajlmar Schacht, a német birodalmi bank elnöke és Németország gazdasági diktátora, néhány nap mulva Budapestre érkezik, hogy a magyar kormánnyal és a Magyar Nemzeti Bank vezetőivel a német-magyar kereskedelmi...
Az öreg G. B. Shaw talán most érzékenyedett el először nyilvánosan, mikor Chesterton halála alkalmából arról beszélt, hogy a XIX. század szellemi vezérei lassankint mind kihalnak s hovatovább már csak ő marad egyedül...
Akármennyi kifogás is hangzik el a rádió ellen, annyi bizonyos, hogy mégis mindenkinek van kedvenc műsorszáma, amit szívesen hallgat. Az idő azonban elviszi a kedvenc hangját is, nem marad más utána, mint egy kellemes...
Vasárnap délelőtt a főváros lakossága valósággal megszállta a Népligetet. A környező utcákban autó autó mögött sorakozott fel és a versenypálya öt kilométeres útvonalát tengernyi sokaság lepte el. A tízezer pengős...
Kultúra
Kultúra
Kiállítások
Czobel Béla kiállítása a Tamás-galériában egyike volt képzőművészeti...
Gazdaság
Piac kell a magyar gyümölcsnek és főzeléknek
Az egyre szebben mutatkozó idei termés értékesítése nehéz feladat elé...
Gazdaság
Bulvár
Sport
Tóth Lajos nyerte Magyarország tornászbajnokságát
A fennállásának ötvenéves fordulóját ünneplő Budapesti Torna Club...
Politika
Bulvár
A karcagi villanytelep balladája
Hosszú időn keresztül Karcag villanyát a Siemens és Schuckert cég...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.