Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A tengeri kereskedés oly fontos tényezője a népek jólétének, hogy manapság minden nemzet a legnagyobb erőfeszítéssel arra törekszik, hogy abból minél nagyobb részt hóditson el magának; voltakép a világot másfél évig feszültségben tartott japán-orosz véres háború is a körül forgott.
Sőt...
ROVATOK
A királynak az idei adriai tengeri hajóhadgyakorlatok idejére tervezett útja a horvátok egy nem valami szerény törekvését juttatja napfényre, s a király boszniai utazását megelőzőleg Horvátországban kézzelfogható...
Magyarországban, ahol a mezőgazdasági termelés tulnyomóan a gabonatermelésre van bazirozva, ahol a szántóföld 3/4 részben szemtermelésre van igénybe véve, és igy ez a mezőgazda jövedelmi forrása, mégis azt tapasztalhatjuk,...
A nemzeti irodalomtörténet azokat a hatásoknak a rendszeres előadása, melyeket egyes kiváló elmék gyakoroltak a nyelv kiművelésére és a közgazdálkodásra. De ez nem tünteti fel a tömegek átlagos műveltségét, nem...
Olyan kevés igazán nagy emberünk van, s egyet megint elveszitettünk. Hőgyes Endre egyetemi tanár, a magyar tudományos akadémia rendes tagja, miniszteri tanácsos, a budapesti orvosi egyetem általános kór- és gyógytani...
Nem kevesebb, mint öt viadal folyt le az elmult héten. A két budapesti és 3 vidéki versenyen a magasugrásban 4-en ugrottak 170 cm.-en felül, a diszkoszdobásban 7-en dobtak 35 méteren felül, a távolugrásban 4-en...
Sport
A Pannonia az osztrák regatta szívesen látott vendége
A Pannonia Evezős Club vezetősége a Wiener-Regatta Vereintól...
Sport
Cambridge győz
Ezúttal kivételesen gyönyörű idő kedvezett az angol evezőssport egyik...
Sport
Bemutatjuk Nagy Tivadar birkozót
Nagy Tivadar arcképét mutatjuk be címképünkön olvasóinknak. Jelenleg...
Politika
Sport
Sport
Politika
Politika
Sport
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.