Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A magyar királyi államvasutak történelmében az 1920-1927. évek közé eső időt ugy hivják: „A Máv. talpraállásának korszaka.” Anélkül azonban, hogy e büszke cimen változtatni kellene, alá lehet egész bátran irni alcimen ezt is: „Jogföladások és jogfosztások korszaka.”...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Eltűnt egy kispesti különc uriember, aki sok százmilliót hordott a nyakába akasztva Eltűnt egy kispesti különc uriember, aki sok százmilliót hordott a...
Vasárnap reggel megjelent a főkapitányságon Zemán Ferenc ungvári...
A Photo-Club kiállitásáról A Photo-Club kiállitásáról
A Photo-Club-nak február 16-án Wlassics Gyula miniszter által...
Fiatal zenészek Fiatal zenészek
Elérkezve immár az ugyancsak hosszúra nyúló idei hangverseny-évad...
Nyilt levél Bud János pénzügyminiszter urhoz! Nyilt levél Bud János pénzügyminiszter urhoz!
A miniszteri beszédek sorában, amelyek a főrendiház tegnap esti...
Az expresszionizmus felé -  A lírai tájkép Az expresszionizmus felé - A lírai tájkép
A legújabb festői célok megvalósításáért küszködő fiatal művészeket a...
A világ legnagyobb szobrai A világ legnagyobb szobrai
Már az ó-kor hét csodája körött szerepelnek az óriási szobrok. Az...
Hindenburg-tábornagy Hindenburg-tábornagy
Hindenburg Pál 1847. október 2-án született, Posen-ban. Wahlstatt-ban...
Egy szerencsétlen különcz lány halála Egy szerencsétlen különcz lány halála
Budapesten évek hosszú során ismerős alak volt egy fiatal leány, ki...
Az egyiptomi képirás technikája  2. Az egyiptomi képirás technikája 2.
Az egyiptomiak tudván azt, hogy rengeteg időnek kell eltelnie, míg a...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98